В Куба живеех нормално и без стрес
Дрехите в киното разказват цяла история
Не ме очаквайте по къса рокличка и токчета в Лондон
Ана де Армас ще се завърне ударно и в българските кина с нови роли в “Балерина” и “Рай”, а пък в светските новини тя нахлу със слуховете, че има афера с Том Круз. Най-известната млада кубинка в американския шоубизнес ще играе една от главните роли и в продължението на модерната крими класика “Жега”. Ана е родена Хавана и днес е сред най-търсените млади лица и тела в Холивуд. Тя бе новото и страшно горещо момиче на Бонд последния 25-и филм за 007 “Смъртта може да почака”, с който Даниел Крейг каза сбогом на образа. След ролята във филм за Джеймс Бонд Ана де Армас качи залозите с участие в биографична драма за иконичната руса легенда Мерилин Монро в “Блондинка”. Филмът, в който кубинката играе Монро предизвика силно противоречиви реакции. Преди да стане наистина световна звезда, Ана се доказа с играта си в научно-фантастичния епос на Дени Вилньов “Блейд Рънър 2049” и криминалната история “Вади ножовете”, донесла на Армас номинация за “Златен глобус” Извън киното Ана е продукт на своята либерална шоубизнес среда и на един културен климат, обсебен от грижата за всякакви модерни каузи. За щастие нейните фенове не се интересуват от такива работи, а просто я харесват защото е талантливо маце.
- Ана, какво да очаква публиката от екшън екстраваганцата “Балерина”, който е част от света на изключително успешната жанрова поредица “Джон Уик”?
- Едно е сигурно - моята героиня няма да е Джон Уик. Несъмнено ще има препратки към запазената марка в бойния стил на Джон Уик и на филмите, в които Киану Рийвс толкова добре го играе и го превръща в пълнокръвен образ. Ще има много любопитни детайли, които ще зарадват феновете. Но филмът ще има собствен облик.
- Ще вкарате ли вдъхновение от кубинския си произход в новите роли?
- Трудно. Този свят е съвсем различен. Киното е бизнес, пълен със стрес и тревожност. Прослушванията, срещите, интервютата, премиерите, фото сесиите. Това е лудост. Пълна лудост. Още звъня на майка ми в Куба, когато искам да си припомня какво е нормален живот. Когато отидох в Лос Анджелис и се срещнах с агентите си, ме питаха какво искам да направя със своята кариера. Тогава не говорех английски добре, но отговорих, че искам да съм нещо като женската версия на Райън Гослинг. Исках да съм на върха. Няколко години по-късно играх с него в “Блейд Рънър 2049”.
- И все пак вие изиграхте квинтесенциалната американска поп икона - Мерилин Монро. Как беше това преживяване?
- Още като прочетох сценария казах на режисьора Андрю Доминик, че за мен това ще бъде хорър филм. Четеше се като история на ужаса. Но кубинският ми произход послужи като начин да се дистанцирам от силните реакции след излизането на готовия филм. Помогна ми, че не съм американка. Всичката тази информация, с която хората разполагат за Мерилин идва като тежест в един определен момент. Целият грандиозен разказ за нейния живот, за нейната идентичност. Коя всъщност е била? Нейната американска, холивудска мечта може да е била и кошмар. Но сценарият ми се стори интересен и реалистичен. Повечето предишни филми за Монро са в един повтарящ се тон и стил. Ние искахме да изследваме по-дълбоките и интимни измерения на тази жена. Да разгледаме нейната психология, нейната травма.
- Без толкова психологически дълбочини, например, са образите на момичетата на Бонд. Как подходихте вие за участието си в последния екшън за агент 007?
- Така е, там е чисто забавление. В последния филм за Бонд аз играх жена на име Палома. Тя е агент на ЦРУ от Куба и е ангажирана за опасна мисия, в която трябва да представи възможно най-атрактивната лична естетика. Палома носи диаманти и секси рокля, високи токчета - има подчертана сексуалност. Но тя не е просто кукличка и украшение за силните и властни мъже около нея. Тя изглежда така с причина - нейната мисия. Повярвайте ми - иначе не би носила къса рокля и високи токчета в студения Лондон. Нито пък аз. Тук е важно как се действа технически по изграждането на образа. Запълването на гардероба на Бонд-момичето беше любимата ми част от целия филм. В хубавите филми често може да разкажете историята на един образ почти изцяло през дрехите и грима - през индивидуалния стил. Тези елементи носят богата информация. Дрехите са важни за всяка сцена и задават тона на самата сцена. Настроението на филмовия момент зависи от добре подбрания гардероб.
- Представихте ли си се като Бонд-гърл в реалния живот?
- За мен е важно да се потопя в персонажа и да изградя убедителен образ. Не е толкова важно дали съм като нея по какъвто и да е било начин, или пък дали моят личен вкус се припокрива с избраните за филмовия образ дрехи. Един актьор трябва да мисли какво е най-добро за персонажа, не за него. Трябва да се предадеш във владение на сценария и образа. Да им служиш. Често ние актьорите не мислим за реакциите и последствията от артистичните си избори. Играем роли и изведнъж се оказваме в епицентъра на обществен разговор, под светлината на прожектора и си мислим: “О, това изобщо не е така както го исках!”
- Как приемате известността?
- Популярността не е сред най-вълнуващите аспекти на професията ми. Никога не е било така, поне за мен. Наистина не исках да ставам известна. По-скоро го възприемам като следствие от работата, като продукт на специфичния характер на това да си в киното и да играеш различни образи. Но пък моето куче Елвис се превърна в сензация в социалните мрежи. Дори играе с мен в “Блондинка” и изпълни ролята на легендарното куче на Мерилин Монро на име “Мафия”, което е било подарък от Франк Синатра. За щастие двете животинки си приличат. Моят малък и бял пухкав Елвис е родена звезда.