Бизнесът иска повече търговски служби в Китай и Германия

Компаниите, които вече са работили със СТИВ, ги оценяват най-вече като полезни за намиране на бизнес партньори, констатира проучването на БТПП.

Това установи проучване сред българските компании

Всяка трета фирма не знае за услугите на МИИ зад граница 

Около 31% от представителите на бизнеса в България са използвали услугите на Службите по търговско-икономически въпроси (СТИВ) към Министерството на икономиката и индустрията. Това показва последното годишно проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), проведено сред 29 фирми – членове на Палатата. Резултатите бяха съобщени в интервю за БТА от Боряна Абаджиева, ръководител на отдел „Икономически анализи и политика“ в БТПП.

Анкетата разкрива, че 32% от анкетираните компании не са наясно с възможностите, които предлагат СТИВ, а 15,7% не виждат необходимост от тяхната подкрепа. Почти 37% от респондентите работят само на вътрешния пазар и затова не ползват услугите на задграничните търговски мисии.

Същевременно мнозинството от бизнеса (71%) настоява за разкриване на нови СТИВ, особено в региони с висок икономически потенциал като Южен Китай, Сингапур, Австралия, Швеция и Финландия. 57% смятат, че е необходимо увеличаване на броя на служителите – най-вече в Китай и Германия.
Компаниите, които вече са работили със СТИВ, ги оценяват най-вече като полезни за намиране на бизнес партньори (58%), участие в панаири и форуми (също 58%), получаване на икономическа информация (50%) и организиране на бизнес посещения (25%). Част от фирмите са потърсили съдействие пред местни власти (25%) или при спорове по неизпълнени договори (16,6%).

Има и ясни препоръки за развитие – 68% от участниците в проучването смятат, че СТИВ трябва да са по-проактивни в организиране на бизнес форуми и В2В срещи. 58% искат достъп до секторна информация за инвестиции, а над половината (53%) желаят съдействие при намиране и изпращане на оферти от местни фирми.

Най-четени