„Хубавата жена“ сваля Ричърд Гиър не на снимачната площадка, а в коридор
Последна предбрачна тръпка с Джордж Клуни на брега на италианското езеро Комо
Най-истинската роля на актрисата е в „Булката - беглец“, където играе себе си
Преди няколко години европейското издание на американската светска библия „Венити феър“ поиска ЮНЕСКО да обяви усмивката на Джулия Робъртс за „световно културно наследство“. Наред примерно с Колизеума в Рим, Айфеловата кула в Париж, „Тауър Бридж“ в Лондон и т.н.
Закачката беше само добре улучена метафора, но изглежда тя се хареса на мнозина фенове на холивудската звезда. И те заринаха редакциите на списанието по света с молби шефовете му наистина да направят постъпки пред Организацията на Обединените нации за образование, наука и култура ЮНЕСКО да увековечи усмивката на актрисата. Като я включи в онези списъци на паметниците на човешката цивилизация, които би трябвало да пребъдат във вековете. Пълна щуротия – ще каже някой, но няма да е прав, тъй като жизнерадостната физиономия на американската актриса няма равна в световната история.
Великите художници например на Ренесанса са оставили върху платната си куп усмивки на красиви дами – загадъчни, мили, надменни, смирени, обещаващи, чувствени, лукави, похотливи и т.н. Същото може да се каже и за лентите на майсторите на Седмото изкуство, което завладява света в началото на миналия век. Но в никакъв филм не грее такава изпълнена с жизненост, радост и оптимизъм усмивка като тази на Джулия Робъртс. Която освен всичко останало е и прескъпа, може би най-скъпата усмивка на планетата. Продуцентите, които искат да я имат в тяхна лента, трябва да платят за прищявката си между 20 и 25 милиона долара. Нищо, че неотдавна излъчващата неповторимото лицево сияние прелестна дама чукна 55!
Естествено, тази усмивка е заредена и с еротика, подгъваща коленете дори на най-яките мачовци. Но сякаш тя не очарова, приканвайки към дълго и напоително разплитане на чувства, а те завладява с устремен енергиен заряд, който обикновено изригва в кратка, но оставаща за цял живот тръпка. Дали шестнайсетгодишната Джулия е осъзнавала тази божествена дарба, когато през 1983 г. забива прочутия английски рокер Били Айдъл, е трудно да се каже. Но му се усмихва в един самолет от Атланта за Ню Йорк, той е поразен и още преди машината на авиокомпанията „Пан Америкън“ да кацне, успява да попие неземното очарование на красивото ѝ лице със собствените си устни. Девойката среща щурия певец, докато се учи на актьорско майсторство в Ню Йорк и от време на време се връща при майка си в сателитния на Атланта град Смирна. Да, целуват се двамата още по време на полета в нишата пред тоалетната, за да прекарат след това заедно доста нощи, нищо, че тя е непълнолетна, а Били е с 12 години по-възрастен.
Далеч по-дълга и стабилна обаче е следващата одумвана от светските хроникьори на Америка сърдечна връзка на Джулия Робъртс, която тя заплита през 1986 г. по време на първото си участие в холивудска лента, макар и в третостепенна роля.
Това е филмът „Satisfaction“ /“Удоволетворение“/, в който главният герой е сътворен от вече извисилия се като любимец на американките ирландец Лиъм Нийсън. Симпатягата с нахакана физиономия веднага е покосен от усмивката на момичето от „миманса“ и си го гушва, нищо, че е с 15 години по-голям от него. Но тук трябва да се отвори една скоба, в която да се впише онова, което казва за връзката им прочутата биографка на американски знаменитости Кити Кели.
Бащата на Джулия - Уолтър, който е драматург и актьор във военен театър, почива, когато дъщеря му е на 10 години и тя просто преоткрива в Лиъм него. „Искам да кажа, че всички ние бяхме влюбени в Лиъм Нийсн, но за някои от нас като Джулия, която никога не е имала бащинска фигура до себе си, човек, в когото да се взира всеки ден с любов и на когото да се възхищава, той беше всичко“ – заявява Кели в тв-интервю и продължава: - „Той беше страхотен с Джулия, не само бе първият истински мъж, който я въведе в живота, който я напътстваше в избраната от нея актьорска професия, но бе и нейната първа голяма любов“. Според журналиста Тайлър Джонсън от жълто холивудско издание Джулия и Лиъм са заедно почти две години, като ирландецът ще бъде занапред нещо като модел, нещо като идеал, който тя ще търси в следващите си тръпки с доста величия на американската филмова Мека.
След него започва „горещото десетилетие“ на Джулия Робъртс, в което тя не само ще стане световно известна звезда, но ще вкара в леглото си едни от най-желаните мъже на Холивуд. Като доста често актрисата ще бъде „Булката беглец“ – филма за хубавицата, изиграна от нея, която отсвирва избраниците си пред брачния олтар и се хвърля в прегръдките на друг щастливец.
Първата жертва на истинската Джулия през юни 1991 г. става младата тогава надежда на американското кино и син на великия Доналд Съдърленд – Кийфър. Гаджета са от цяла година, обичат се, навсякъде са заедно, сгодяват се и насрочват дата за сватбата. Но само три дни преди брачната церемония Джулия изчезва с най-добрия приятел на неосъществения жених – другата холивудска слава Джейсън Патрик, с когото са неразделни цяла година.
С Джейсън Патрик
По сценария на любовта с Кийфър Съдърленд се развива и свалката ѝ с друг известен актьор – Дилън Макдермот, с когото се харесват през 1998 г. на снимачната площадка на филма „Стоманени цветя“. Живеят неразделни повече от година, разменят си годежни пръстени, но малко преди сватбата Джулия зарязва известния като „мачото“ на Холивуд мъжкар.
„Фотокопие“ на този флирт е и четиригодишната свалка на Джулия Робъртс, от 1997-ма до 2001 г., с нашумелия актьор с 50% перуанска кръв Бенжамин Брат. С него също започват да си говорят за сватба, но когато трябва да регистрират датата за нея, кандидат-младоженката се разколебава и следва разлъка.
С кънтри певеца Лайл Ловет
Но Джулия се изявява като „Булката белглец“ дори в първия си брак с кънтри певеца Лайл Ловет, с когото се решава да мине под венчило през 1993 г. Бяга му само два месеца по-късно, просто защото според собствените ѝ думи толкова време ѝ трябвало, за да разбере, че по-възрастният от нея с десет години бард е най-милият, най-грижовният, най-щедрият към нея приятел на света, но дотам. С други думи Лайл, нарочно или без да иска, изглежда бил предпочел поведението на другарче, а не на бушуващ от вирилност мъж на жена си, която е само на 25 години. И съответно младата му булка духва яко дим от семейното огнище.
„Хубава жена" ѝ носи световна слава.
Но стана дума за „горещото десетилетие“ на Джулия Робъртс, последното на миналия век, когато за нея научава целият свят благодарение на култовата лента „Хубава жена“. Годината е 1990-та и романтичната комедия по сладникав и вече писан от редица класици на литературата сценарий – състоятелен мъж се влюбва в проститутка – приковава веднага вниманието на зажаднялото за обич човечество. И може би, ако главните роли не бяха изиграни от шеметните Джулия Робъртс и Ричърд Гиър, лентата едва ли щеше да има този успех, продължаващ и днес.
А склонното към разплакване от сълзливи чувства човечество никога нямаше да се развълнува до побъркване от един съвсем тривиален въпрос. Той е дали водопадът от обич на екрана се e стоварил върху изпълнителите на главните роли и в живота, макар техният отговор винаги да е бил отрицателен? За режисьора на филма Гари Маршал обаче между двамата е имало истинска тръпка, просто защото без нея те едва ли са щели да се въплътят неповторимо в образите на холивудската проститутка Вивиан Уорд и на преуспелия богат бизнесмен Едуард Люис. „Тяхното съучастничество, преплитането им на снимачната площадка на „Хубава жена“, бе толкова силно, направо невъзможно без искрени чувства“ – спомня си Маршал през 2012 г. в интервю за американското издание „HuffPost”. „Вижте - продължава той - в киното можете да фалшифицирате всичко, но не и химията. Когато двама души се целуват, публиката веднага разбира дали има химия, неподправено привличане между тях или няма, а при Джулия и Ричард бушуваше страхотна химия. Но аз ги видях и как се гледат в един коридор с искрящи очи и точно там си казах: Ама те наистина са влюбени!“ – заключава Гари Маршал.
Другата доста нашумяла и прескочила от екрана в живота тръпка на Джулия Робъртс е с партньора ѝ от щурата лента от 2001 г. „Бандата на Оушън“ – Джордж Клуни. Само че според запознати флиртът между двамата се случва „в аванс“ – през 2000 г. и няколко месеца преди включването на камерата за снимки. Трае десетина дни и сцената, където се консумира свалката, са приказните брегове на прекрасното италианско езеро Комо.
Доколкото до другите известни флиртове на Джулия Робъртс с влиятелни в Холивуд представители на силния пол, то те пак се случват в „горещото десетилетие“, така да се каже, между две по-дълги връзки. Така през 1991 г. тя „пристава“ макар и за броени месеци на режисьора Джеймс Фоули, през 1994 г. е гадже с напористия актьор Итън Хоук, а между 1995 и 1996 г. са неразделни с друг изгряващ кино-ас и вече любимец на нежната половинка на света благодарение на сериала „Приятели“ – канадско-американският актьор Матю Пери.
Сякаш за да не остане по-назад от колежките си в Холивуд, които една след друга се влюбват в персоналните си треньори, в края на 1996 г. Джулия Робъртс сваля фитнес експерта Пат Манокиа. Той е също звезда в сектора си, има и самостоятелно тв-предаване, което означава, че палавата усмивка не сваля гарда или иначе казано – допуска до себе си само сдобили се със завидна слава мъже.
Джулия с Даниел Модър
Но всяко правило си има изключение дори в любовта и в тази на Джулия Робъртс то може да бъде наречено Даниел Модър. Защото макар и да е от холивудската гилдия, през 2002 г., когато се запознават той е почти толкова неизвестен, колкото е книжарят на Хю Грант в малко наивната, но страхотно симпатичната лента „Нотинг Хил“ от 1999 г. Оная, в която Джулия Робъртс играе може би самата себе си, но с „партизанското име“ Ана Скот. И вече не е „Булката беглец“, а се заклева във вечна любов и вярност на Уйлям Такър – Хю Грант. Същото, което прави на 4 юли 2022 г. пред Даниел Модър. И може би удържа на клетвата си, тъй като дори след като му ражда през 2004-та близнаците момиче и момче Хейзъл Патриша и Финеъс Уолтър, а през 2007-ма – Хенри, Джулия не е засичана в прелюбодеяние от жълти хроникьори или папараци. Някъде преди 2-3 години се заговори усилено за криза между Джулия и Даниъл, подкладена и от ковид-пандемията, но мълвата бързо бе заглушена от оптимистичните им обяснения в любов из социалните мрежи.
Хейзъл и Финиъс са деца на Джулия от брака ѝ с Дани Модър.
„Виновник“ за тази съпружеска вярност може да бъде католическото възпитание, което майка ѝ Бети Лу посява у дъщеря си, може би то се дължи на потресаващата сериозна лента „Ерин Брокович“, за която през 2001 г. Джулия е удостоена с „Оскар“. Та след нея вече порасналото палаво девойче решава да си седне на прелестните задни части и да се отдаде на семейството си, както прави първоначално шавливата Ана Скот в „Нотинг Хил“. А доколкото до това дали Джулия е преживяла тръпка и с Хю Грант – биографите и на двамата велики актьори са единодушни – НЕ! Ами според свидетели те едва се били понасяли физически на снимачната площадка. Отрицание, което занулява на момента всякаква клюка за чаршафно приключение извън филмовата фикция на иначе невероятно обаятелните Ана Скот и Уйлям Такър.