Органи за надзор обвиниха Air India в „многократни и сериозни нарушения“ на разпоредбите за дежурство на пилотите

Индийският орган за надзор на авиационната безопасност разкритикува Air India за „многократни и сериозни нарушения“ на разпоредбите за дежурство на пилотите и разпореди отстраняването на трима висши служители, участващи в разписанието на екипажите.

В заповед, издадена на 20 юни, Генерална дирекция „Гражданска авиация“ (DGCA) нареди на авиокомпанията, собственост на Tata Group, незабавно да отнеме всички отговорности, свързани с разписанието, от вицепрезидентът на дивизията, главният мениджър по разписанието на екипажите и изпълнителният директор по планирането.

Контролният орган настоява авиокомпанията да започне дисциплинарно производство срещу тях незабавно.

Заповедта изрази загриженост относно „многократни и сериозни нарушения, доброволно разкрити от Air India относно планирането и експлоатацията на екипажите на полети, въпреки пропуските в изискванията за лицензиране и почивка“.

„Особено обезпокоителна е липсата на строги дисциплинарни мерки срещу ключови служители, които пряко отговорни“, се казва в заповедта.

Тези нарушения излязоха наяве по време на преглед след прехода на преминаването на авиокомпанията между две различни софтуерни системи за управление на графика на екипажа, според Press Trust of India.

Два конкретни случая на неспазване, при полети от Бенгалуру до Лондон на 16 и 17 май, са превишили 10-часовия максимален лимит за дежурство на пилотите, съобщи Ройтерс.

Авиокомпанията е инструктирана да премести тримата служители на неоперативни длъжности, докато не бъдат завършени коригиращите реформи в практиките за планиране, и да гарантира, че те не заемат никаква позиция с пряко влияние върху безопасността на полетите или спазването на изискванията от екипажа до второ нареждане.

Air India потвърди в изявление, че е изпълнила заповедта на регулатора.

„Междувременно главният оперативен директор на компанията ще осъществява пряк надзор върху Интегрирания център за контрол на операциите (IOCC). Air India е ангажирана да гарантира пълно спазване на протоколите за безопасност и стандартните практики“, заяви авиокомпанията.

По-рано тази седмица Ройтерс съобщи, че регулаторите са предупредили Air India за летене с три самолета Airbus, без да извършва своевременни проверки на оборудването за аварийно летене.

Авиокомпанията е изправена пред засилен контрол след катастрофата на 12 юни на полет, летящ за Лондон, малко след излитане му от летището в Ахмедабад. При инцидента загинаха 241 души на борда, най-малко 29 на земята. Експерти от индийското Бюро за разследване на авиационни произшествия разследват катастрофата с помощта на властите на САЩ и Обединеното кралство, както и служители на Boeing.

През последната седмица десетки полети на Air India бяха забавени, отклонени или отменени на фона на засилени проверки за безопасност, наредени от DGCA.

Като част от усилията за стабилизиране на операциите след катастрофата в Ахмедабад, Air India обяви в четвъртък временно намаляване на международния си график на полетите. Между 21 юни и 15 юли авиокомпанията ще спре полетите до три задгранични дестинации и ще намали услугите по 16 международни маршрута.

Според авиокомпанията, тази стъпка е насочена към възстановяване на надеждността на графика и минимизиране на прекъсванията в последния момент за пътниците. Това следва по-ранно изявление, че операциите с широкофюзелажни полети ще бъдат намалени с 15% през същия период.

Air India беше поета от Tata Sons през 2022 г., връщайки авиокомпанията в частни ръце близо 70 години след национализацията ѝ. Сделката за 2,4 милиарда долара за освобождаване от обременения с дългове обществен превозвач представляваше пълен кръговрат за авиокомпанията, която започна като Tata Air Services през 1932 г.

След придобиването авиокомпанията е направила поръчки за стотици нови самолети на стойност над 70 милиарда долара, представи нова ливрея, погълна други авиокомпании на Tata и ангажира милиони за модернизиране на по-стари самолети и цифрови системи.

Най-четени